OMSCHRIJVING & PRAKTISCHE INFORMATIE
Soms heeft een hulpvrager buiten de bezoeken van een vrijwilliger weinig aanspraak of contact (meer) met anderen. Het versterken of uitbreiden van sociale contacten kan dan heel waardevol zijn.
In deze training leer je hoe je het gesprek kunt aangaan over sociale contacten en de wensen die de hulpvrager hierbij heeft. Je krijgt handvatten hoe je kunt ondersteunen om deze wensen in praktijk te brengen.
Er wordt in de training gewerkt met de volgende stappen:
- In gesprek gaan
- Netwerk en wensen in kaart brengen
- Interesses en kwaliteiten onderzoeken
- Verkennen van de opties
- Activiteiten ondernemen
Het doornemen van de e-learning duurt ongeveer 20 minuten. Een e-learning doornemen werkt als volgt: je klikt op het linkje en de training start vanzelf op je scherm. Je kunt er op je eigen tempo doorheen bladeren, korte teksten lezen en filmpjes kijken. Je kunt het op verschillende apparaten bekijken, zoals je telefoon, tablet, iPad of computer.
Deze e-learning is gemaakt door de landelijke vrijwilligersorganisatie Humanitas. Dit aanbod wordt gedeeld via het Kennisplatform voor vrijwilligers, een samenwerkingsplatform. Meer lezen over het Kennisplatform, een leervraag delen of een workshop aanbieden? Klik hier.